30 Ekim 2013 Çarşamba

Kişisel Gelişim Kitapları "Light" mıdır?

Geçen gün kitaplığımı düzenlerken, aynı tür kitapları yan yana dizip aynı rafta toplarken fark ettim. Üç raf dolusu kişisel gelişim, spiritüel açılım, olumlu düşünce kitabı biriktirmişim. Bazılarını henüz okuyamadım bile. Sonra eskiden bu tür kitaplara burun kıvırdığımı hatırlayıp güldüm kendi kendime. Gerçekten hayatta hiçbir konuda büyük konuşmamak lazım.

Bundan 6-7 sene önceydi. Ben her zamanki gibi bir kitapçıda kendimi kaybetmiş bir şekilde dolanıyordum. Yeni çıkanlar bölümünde "Meleğinizle İletişim Kurun" cinsinde bir kitap gözüme çarptı. Merak edip şöyle bir karıştırdım. Kitapta meleklerle iletişim kurmaktan, onlardan yardım istemekten, destek almaktan bahsediliyordu. "Yok artık, daha neler" diyerek kitabı kapattım ve uzun bir süre bu tür kitapların yüzüne bakmadım. Sonra iş hayatında yaşadığım türlü sorunlar nedeniyle, sırf kendimi iyi hissetmek için bu tarz kitapları alıp okumaya başladım. Sonra da arkası geldi. Meğer büyük bir ön yargının kurbanı olmuşum da haberim yokmuş... 

Piyasaya her gün bu türde onlarca kitap çıkıyordu. Tabii ki hepsi bir değildi. Ancak kendi hayatından örnekler sunanlar, hayatını dönüştürmeyi başaran yazarlar ilgimi çekiyordu. Bir süre olumlu düşünce ve olumlamalarla ilgili kitaplar okuduktan sonra, sıra meleklere geldi. "Ne kaybederim, en fazla gülüp eğlenirim," diyerek aldım Beki İkala Erikli'nin kitabını. Alış o alış! Kitabı bir günde bitirdim ve içinde yer alan tavsiyeleri uygulamaya başladım. Ne oldu dersiniz? İşe yaradı:) Hatta, meleklerle ilgili bir kitap okuması mümkün olmayan, bu konularla zerre kadar ilgilenmeyen ve sıkı bir okur olan çok yakın bir arkadaşıma bile melek kitabı hediye ettim! Dalga geçeceğini düşünürken, o da beğendiğini, hatta sıkıldığı zamanlarda okumak üzere, hangi meleğin neye iyi geldiğine dair bir liste çıkardığını söylemez mi?!

Artık birçok yayınevi, bu tür kitapları "Kişisel Gelişim" serisi adı altında toplamaya başladı. Hatta yalnızca bu türde yayın yapanlar da var. Siz ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama, bu kitapların insanlara iyi geldiği bir gerçek. Yazarları da çoğu zaman bu kitapları kendi içsel yolculuklarında yaşadıklarını paylaşmak için yazmış. Belki de bu yüzden, anlatılanlar gerçek olduğu için bu kadar ilgi çekiyor. "O başardıysa ben de yapabilirim," diyor okuyanlar. Hayatlarını olumlu yönde değiştirecek adımları atma cesareti buluyorlar. Bir nevi terapi işlevi görüyor bu kitaplar. Bu yüzden de, benim kitaplığımda sarsılmaz birer yer edindiler kendilerine...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder