4 Kasım 2013 Pazartesi

Sonbaharda Okumak Başkadır:)

Kasım'da hep aşk başka olacak değil ya! Meğer okumak da bir ayrı güzelmiş...

Malum, İstanbul'da TÜYAP kitap fuarı tam gaz devam ediyor. Basında ve sosyal medyada kitap fuarları ve okuma alışkanlıklarıyla ilgili haberler yer alıyor. Bunlardan biri ilgimi çekti. Türkiye'de okuma oranlarının sonbaharda yükseldiği tespit edilmiş. Bu mevsimde kitap satışları artıyormuş. 

Bu haberi okuyunca kendi okuma alışkanlıklarımı düşündüm. Doğru, ben de sonbaharda daha çok kitap satın alıyorum. Ancak bunun günlerin kısalması ve havanın daha erken kararmasından başka bir nedeni daha var. Yayınevleri, genellikle çıkış kitaplarını sonbaharda piyasaya sürüyorlar. Özellikle de kitap fuarından önce. İkinci bir furya da ilkbaharda yaşanıyor; çünkü yine kitap fuarı var. Zaten aşağıdaki tabloda, ilkbaharda kitap satışlarının yine artış gösterdiği görülüyor. 

Her ne kadar kitap fuarlarının başarısı tartışılsa da, en azından okumayı ve kitapları daha çok gündeme getirdiği için bence çok yararlı. Ben de İzmir kitap fuarını sabırsızlıkla bekliyorum!

Kaynak: Habertürk, 04.11.2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder