20 Kasım 2013 Çarşamba

Bir İstanbul Macerası

Bu satırları İstanbul'dan yazıyorum. Aslında vaktim kısıtlı ve internet bağlantısı da muhteşem sayılmaz. Ama bu yaşadıklarımı sıcağı sıcağına yazmam gerekiyordu. 

Herhalde insana bir günde bu kadar farklı duyguyu ancak İstanbul yaşatabilir. Farklı ülkelerde birçok şehir gördüm ama İstanbul gerçekten bir başka. Hem insanı olanca cazibesiyle kendine çekiyor, hem de bıktırana kadar uğraşıyor. Apartmanın huysuz yaşlısı gibi...

"Hayırdır?" diyeceksiniz haliyle. Hemen konuya gireyim. Bu sefer İstanbul'un kalbinde, Cihangir ve Beyoğlu'na yakın, yürüyüş mesafesinde bir yerde kalmak istedik ve booking.com üzerinden, hakkında şahane yorumlar yapılan Dream Flats İstanbul'da yerimizi ayırttık. Ancak her şey baştan itibaren fazla güzeldi. Fiyat fazla uygundu, normalde ücrete dahil olmayan kahvaltı hizmetini de vermeyi kabul ettiler. Son derece garantici bir insan olmama rağmen bu sefer basiretim bağlandı ve bu durumda hiçbir art niyet aramadım. Ancak otele girerken ana kapıdan değil de, katlanan camların açılan bir kanadından ve perdenin arasından içeri girince bir terslik olduğunu anladım. Ortada resepsiyona benzer bir yer de yoktu. Yalnızca bir masa ve birkaç koltuk... Eşimle birbirimize şüphe içinde bakarken, tam da o sırada Amerikalı bir turist otelden ayrıldı ve "Merak etmeyin, çok iyi bir yer," dedi. Bizim de saflığımız tuttu ve inandık. 

Fakat bu arada otelin görevlisiyle muhabbeti ilerleten eşim, otelin bir ruhsat problemi olduğunu, müşterileri geri çevirmemek için kabul ettiklerini öğrendi. Ben bunu duyunca eyvah dedim, ama artık yerleşmiştik... İlk günümüz sorunsuz geçti. Fakat ikinci günün akşamı otele dönünce, ertesi gün belediyenin oteli boşken şekilde kontrol edeceğini ve çıkmamız gerektiğini söylediler! O sırada nasıl sakin olabildiğime ben de şaşırıyorum. Ancak bu rezilliği yanlarına bırakmamaya kararlıyım. Gerçi sanırım oteli biz içindeyken polis basmadığı için de şanslı sayılırız!!! Şimdi otelin sahibi "beyefendi", bizi yarın fiyat farkı almadan başka bir otele yerleştirecekmiş...

Bakalım yarın sabah bizi nasıl bir sürpriz bekliyor!

Aman ha. Siz siz olun, Dream Flats'de kalayım demeyin. Sonra rüyanız kabusa dönüşmesin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder