23 Ocak 2014 Perşembe

Son Moda: Hastane "Selfie"leri

Öncelikle griple boğuşan / boğuşmakta olan herkese geçmiş olsun diyorum. Fakat sosyal medyada hızla yayılan bir akımın abesliğine parmak basmadan geçemeyeceğim.
 
İnsanların çeşitli aktivitelerle meşgul olurken çekip sosyal medyada paylaştıkları kişisel fotolara "selfie" deniyor. Genelde kadınlar selfie yayınlamaya daha meyilli. Bunda bir kötülük yok tabii. İnsan mutlu bir anını yakaladığı bir kareyi paylaşabilir. Herkesi tek tek arayıp izahat vermek yerine, statüsüne "Hastayım" da yazabilir. Fakat o hastane fotoları, serumlara, yeşil hastane geceliklerine zoom yapmalar filan nedir yahu?! İnsan hasta halini niye sergilemek ister ki? Bende mi bir gariplik var acaba? Neredeyse serum şişesine ve şırıngaya instagram filtresi koyacaklar...
 
Ben de kendim veya yakınlarım dolayısıyla hastanelerde zaman geçirdim, kendim de yattım, refakatçi olarak da kaldım ama telefonu yalnızca haberleşmek için kullandım. O durumdayken selfie yayınlamak aklımın ucundan bile geçmedi.
 
İnsanlar artık "paylaşma" ve "sergileme" arasındaki farkı ayırt edemez hale geldiler. Psikolog arkadaşlarım ne der bilmiyorum ama, bence insanın kendini sergileme dürtüsü giderek bir bağımlılık halini almaya başladı...
 
(Not: Paylaştığım fotoğraf, İspanya'da ameliyat olan bir değişim öğrencisine ait. Ameliyathaneye o telefonun nasıl girdiği ise ayrı bir merak konusu... Sterilizasyonun tavan yaptığı an!)
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder